مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: بیش از ۱۳ هزار متر زمین در بالا دست روستای سیل‌زده دم‌رود جهت ساخت ۲۷ واحد مسکونی برای اهالی سیل‌زده این روستا خریداری شد.

خانه مسکونی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ضیاء رضایی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با سفر رئیس وقت کمیته امداد به روستای سیل‌زده دم‌رود ماژین و پس از دستور و موافقت مهندس فتاح، بیش از ۱۳ هزار متر زمین در بالا دست روستا جهت ساخت مسکن اهالی سیل‌زده این روستا در مکانی جدید خریداری شد.

وی افزود: پس از تسطیح این زمین، کار ساخت ۲۷ واحد مسکونی برای اهالی این روستا در مکان جدید آغاز شده و زمین خریداری شده تقریباً به همه اهالی دم‌رود واگذار شده و ساخت خانه با موافقت رئیس کمیته امداد هم شامل خانواده‌های مددجوی این نهاد و هم غیر مددجویان شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه زیر بنای هر یک از واحدهای مسکونی در حال ساخت حداقل ۸۰ متر است، تصریح کرد: در مجموع حدود ۲۳۰۰ متر از زمین مذکور صرف احداث خانه برای اهالی این روستا شده و مابقی زمین صرف خیابان، کوچه و فضاهای عمومی شده است.

در ادامه فرزاد زینی‌وند مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد استان ایلام نیز گفت: حدود ۲۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض سازمان‌های مذکور برای ساخت واحدهای مسکونی این روستا اختصاص داده شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تکمیل و به اهالی این روستا واگذار شوند.

وی با عنوان اینکه زمین خریداری شده برای مکان جدید این روستا صرفا برای محل ساخت واحدهای مسکونی نیست افزود: ساخت فضای سبز، فضای آموزشی، مسجد و معابر عمومی نیز از محل همین زمین خریداری شده در نظر گرفته شده است.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد استان با بیان اینکه محل احداث واحدهای جدید در نزدیکی خانه‌های فعلی اهالی دم‌رود است، خاطرنشان کرد: ساکنان این روستا می‌توانند پس از نقل مکان به خانه‌های جدید خود، از واحدهای قبلی خود نیز به‌عنوان محل اشتغال و فضای خودکفایی و اشتغال زایی بهره ببرند.

روستای دم‌رود از توابع بخش ماژین شهرستان دره‌شهر، دورافتاده‌ترین روستای استان ایلام در ناحیه جنوبی این استان بوده که حدفاصل استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان قرار گرفته است.

کد خبر 465420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ایلام

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha